Voetbal kijken op zijn Brazilliaans - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Linda Ros - WaarBenJij.nu Voetbal kijken op zijn Brazilliaans - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Voetbal kijken op zijn Brazilliaans

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

21 Juni 2010 | Brazilië, Salvador

Na een heerlijke nachtrust hebben we ons vandaag klaargemaakt om op zijn Brazilliaans voetbal te gaan kijken. Vandaag speelt Brazillie tegen Ivoorkust. We gingen de wedstrijd bekijken bij een strandtent tegenover ons huis. Natuurlijk met de nodige hapjes waar we nog nooit van gehoord hadden maar die wel heerlijk waren. We hadden nog meegedaan met een weddenschap die uiteindelijk door Stephany werd gewonnen.

En wat een herrie kunnen die Brazillianen maken als er een doelpunt werd gemaakt!! Heel gezellig om mee te maken.

Daarna terug naar huis, omkleden en op naar het volgende uitstapje. We gingen naar een megagroot winkelcentrum in Salvador, de grootste van Zuid Amerika. Het heeft 5 verdiepingen en 10 bioscoopzalen. En zelfs de C&A was er. En ja, Linda heeft weer schoenen gekocht.

Daar ook nog een hapje gegeten. Er is namelijk een hele verdieping gewijd aan eettentjes waaronder de Mc. Donalds. Aangezien ze hier absoluut geen engels spreken en ik absoluut geen Portugees heb ik gemakshalve maar gekozen voor de Mc. Donalds. Zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Afijn, dat was het dus wel maar uiteindelijk toch gelukt. Wat een stuk moeilijker was om een ijsje te bestellen. Een Sundae ijsje is een Sundae ijsje toch? Totdat je de vraag krijgt welke smaak (geloof ik tenminste) en vera absoluut aardbeien wilde. Dat ging dus niet lukken maar gelukkig was Dalva in de buurt dus die kon ons uit de brand helpen.

Daarna weer naar huis en lekker slapen.

• 25 Juni 2010 - 17:54

Luud En José:

Hé Vera, hebben we iets gemist? Zou jij niet op bezoek gaan bij Opa en Oma?
    Oh Linda, die pruik staat je schattig!