Lang autorijden, veel slenteren, hoge temperaturen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu Lang autorijden, veel slenteren, hoge temperaturen - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Lang autorijden, veel slenteren, hoge temperaturen

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

09 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag het hoogtepunt van de vakantie. We gaan naar Disneyworld. Dus koffers inladen en gaan met die bak!!!

Na ongeveer een half uur rijden zijn we Miami uit en op de tolweg. Op dat moment zegt mijn lieftallige tomtom: over 182 mijl (maal 1,5 en dan heb je de kilometers) gaat u rechtsaf. Ok, dat gaat dus wel een tijdje duren. Het is inderdaad alleen maar rechtdoor en niks te zien. Zelfs de benzinepompen zijn hier erg schaars. Ik meen me te herinneren dat op de Franse tolwegen er toch heel wat meer zijn.

Na ongeveer 2 uur begin ik het toch wel aardig zat te worden en we besluiten bij de eerst volgende benzinepomp te stoppen om wat te eten en een sanitaire stop te maken. Dat komt het bizarre, je moet dus niet rechts eraf maar links!! De wegrestaurants zitten precies in het midden. Zag er heel vreemd uit.

Bij binnenkomst gelijk maar naar de wc. En natuurlijk een hele lange rij want er zijn meer mensen onderweg naar Disneyworld. Binnen lagen overal folders over Disneyworld dus we kregen er al steeds meer zin in.

We zagen aan de kentekenplaten dat ze overal vandaan kwamen. Er was er zelfs eentje uit Ontario, waarop ik vroeg of dat toch echt in Canada lag. Pfff, die heeft ongetwijfeld verder gereden als ik.

Toen doorgereden voor het laatste stuk. We zagen de thermometer ook steeds verder stijgen, op een gegeven moment zelfs 39 graden!!! Dat is zelfs voor ons Antilliaantjes erg warm. Ook zagen we steeds meer borden van Disneyworld, dan gaat het toch wel kriebelen hoor.

Bij het hotel aangekomen moesten we helaas zelf de auto parkeren (ik was de gelukkige). Aangezien we al ingecheckt waren waren rens en vera al met de koffers naar boven gegaan. Erg handig als ik niet weet welk kamernummer we hebben!!

Inmiddels was het al bijna 4 uur maar we wilden toch wel erg graag naar Magic Kingdom. Dus wij in de bus en op naar het eerste park.

Ik kan je verzekeren dat rens een topavond heeft gehad. Eerst racen in een autootje (die ging 5 km per uur), toen naar het verhaal van Winnie the Pooh, eten bij Pinokkio en natuurlijk naar "It is a small world after all" Nee, die heeft er echt van genoten, hi hi.

Het park werd savonds afgesloten met een gigantisch vuurwerkachtige show bij Hhet kasteel van Doornroosje. Dat was echt een spektakel. Ook nog eens op de maat van de muziek van Pirates of the Carribean. En daarna kwam Tinkerbell naar beneden gevlogen. Echt helemaal top.

Daarna weer terug naar het hotel want het was inmiddels midden in de nacht, zucht.

  • 29 Juli 2010 - 05:39

    Luud En José:

    Ik zie het helemaal voor me; die enorme attracties, een gigantisch vuurwerk, dat moet mooi zijn om mee te maken!

  • 29 Juli 2010 - 14:15

    Monique:

    jongens, wat een belevenissen! Ik wil ook!

  • 29 Juli 2010 - 20:12

    Ellen:

    Hallootjes, Nou wij gaan jullie zeker volgen. Leuk om jullie belevenissen te lezen...
    groetjes van ons drietjes...

  • 30 Juli 2010 - 07:43

    Kim, Geert En Brett:

    Hoi!! Leuk ik lees nog steeds regelmatig jullie site! Heb er nu spijt van dat we ook niet naar de usa zijn gegaan toen we op SXM woonde! Maarja niet alles kan! Jullie hebben t nog steeds heel fijn daar zo te lezen, geniet ervan ! En geniet van je tijd in Nederland bij familie en vrienden!
    Groetjes

  • 04 Augustus 2010 - 18:28

    Rob:

    Hoi jullie drieën.
    Toen ik Linda bij Winnie the Pooh zag zitten vroeg ik me af of ze wel zou weten hoe deze beer nu in het echt heet.
    Winni the Pooh heet eigenlijk Mr. Sanders. Kijk maar eens op zijn woonboom. Daar staat toch echt deze naam. Het is een leuk weetje. Verder allles goed daar? Ik denk van wel als ik al die verslagen zo lees. Echt iets om jaloers op te worden. Heb je nog wel tijd om te werken.HA HA.
    Groeten uit Zundert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Linda

Actief sinds 17 Mei 2009
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 161037

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 31 Oktober 2011

werken en genieten

06 Juli 2010 - 13 Juli 2010

Miami en Florida

18 Juni 2010 - 06 Juli 2010

Brazillie

Landen bezocht: