Epcot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu Epcot - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Epcot

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

10 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vandaag wederom Disneyworld. We hebben de keus uit 4 pretparken en we hebben gekozen voor Epcot. Een beetje futuristisch park met wat meer achtbanen dus Rens is ook weer blij.

De thermometer geeft inmiddels 40 graden dus een heerlijk weertje om te slenteren, te slenteren en nog meer slenteren.

Bij binnenkomst eerst maar eens de achtbanen af gaan om een Fast pass te gaan halen. Dit is een systeem waar je een kaartje kunt krijgen die aangeeft hoe laat je aan de beurt bent. Hoef je tenminste niet een uur of langer in de rij te staan.

De leukste attractie was een gesprek met een schildpad. Ja echt!!! Hij vraagt allerlei dingen aan je en gaat echt in op je antwoord. Op een gegeven moment vroeg hij aan een vader hoeveel kinderen hij had. Waarop die vader antwoord dat hij er 2 heeft. Zegt die schildpad heel droog, goh ik heb er 63. Ja flauw, ik weet het maar het was zo echt. De kindertijd komt weer helemaal terug op die manier.

Rens heeft nog op een testbaan gereden met van die autootjes. Loeihard door de bochten scheuren. De dames bleven met beide benen aan de grond en Vera heeft alvast haar eigen auto uitgezocht voor als ze straks haar rijbewijs heeft. Mmmm daar wil mama dan ook wel in rijden hoor.

En natuurlijk op de foto met Knabbel en Babbel. Ik heb echt medelijden in zo'n dik pak met deze temperaturen. Gelukkig hoeven ze er nooit lang in te zitten.

Ook heeft het park verschillende landen. Je loopt zo van Engeland Frankrijk binnen en van daaruit sta je in China. En dan echt helemaal aangekleed. Ook de restaurantjes en winkeltjes waren helemaal ingericht op het land zelf.

Dus in Engeland een boek gekocht van de Rolling Stones waar mijn vader een groot fan van is. Ik ken zelfs iemand die alles heeft van de Rolling Stones behalve dat boek (he dickie??)
En in China heb ik een echte kimono aangehad.

Natuurlijk werd ook dit park 's avonds afgesloten met een groots vuurwerkspektakel. Die was echt schitterend.

En toen na ruim 12 uur slenteren en sjokken terug naar het hotel. Mijn arme voetjes!!!
Morgenochtend om 5 uur gaan we nog even skypen met Nederland. Dus om 1 uur in je mandje en 4 uur later loopt de wekker weer af. Je moet wat over hebben voor je familie.

• 11 Augustus 2010 - 17:22

Ellen:

Hoi,
    Helemaal leuk joh al die foto's...Jullie zien echt veel, helemaal gaaf!!!
    Groetjes,
    Peter Ellen & Kevin