Laatste dag Disneyworld - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu Laatste dag Disneyworld - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Laatste dag Disneyworld

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

12 Juli 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Aan alles komt een eind dus ook aan onze vakantie en 4 heerlijke dagen Disneworld.

Rens is gisteravond al begonnen met inpakken en we hebben nog wat plek over.

Vanochtend al vroeg vertrokken naar Magic Kingdom, toch wel het walhalla van Disneyworld. We zijn hier afgelopen vrijdag al een paar uurtjes geweest maar vandaag gaan we een hele dag!!!

Bij binnenkomst vielen we al gelijk met de neus in de boter. De show van Mickey Mouse waarin dromen uitkomen!!! De meeste figuren speelden erin mee en was fantastisch om te zien. En natuurlijk de Friese nuchterheid met de opmerking hoe diep je moet zinken om naar een eend te zwaaien. En bedankt Rens!!

Vandaag was het echt bloedverziekend heet, zelfs warmer als bij ons op de Carribean!! En drukker als de afgelopen dagen. Volgens mij gaat het straks meer lijken op een survival maar goed, wie weet hoe lang het nog duurt eer we hier weer terug komen.

Natuurlijk moest ook de Grande parade bekeken worden en stonden we gelijk vooraan omdat ik dacht dat we te laat zouden zijn. Gelukkig niet. En ik betrapte me er zelf op dat ik driftig terug stond te zwaaien. Gelukkig kennen ze me niet.

Ook hebben we Captain Jack Sparrow gezien (voor de leken onder ons, hij speelt de hoofdrol in Pirates of the Carribean). Johnny Depp is al niet lelijk maar deze mocht er ook absoluut zijn. Helaas werden alleen echte kinderen bij hem geroepen maar ik kreeg gelukkig wel een knipoog. Mijn dag ook weer goed.

Met dat warme weer is Splash Mountain echt een aanrader. Een waterbaan die 15 meter naar beneden stort. Helaas kunnen er maar 2 naast elkaar zitten dus ik had me opgeofferd om op de tassen te letten. Vera wilde er wel in dus die ging met Rens. En dat heeft hij geweten. Zodra het bootje vertrok begon Vera te gillen en te huilen dat ze er toch echt wel uitwilde. Dat ging dus niet. maar het is een kanjer, want ze is er toch maar ingegaan. Rens vond het zo leuk, die is er daarna weer ingegaan.

Daarna was het tijd voor de lichtjesparade. Een compleet slagveld. Het leek wel of het hele park op 1 plek stond en daar stonden wij dus ook. Het aantal tweelingkinderwagens die over mijn tenen zijn gereden zijn niet te tellen. Rens stond achter ons en die kreeg de hele karavaan over zich heen dus die vond het ook echt fantastisch. Zo fantastisch dat hij de enige was die Bob de Bouwer heeft gezien. En das toch heel knap in een Disneypark.

Daarna wederom de vuurwerkshow. Knap stukje vakwerk. Het kasteel van Doornroosje in verschillende kleuren terwijl er tijdens het vuurwerk een verhaal werd verteld. Captain Hook wilde het kasteel veroveren dus ook de titelmuziek van Pirates of the Carribean kwam voorbij. Gelukkig kreeg hij het dankzij Tinkerbell het niet voor elkaar en even later zagen we Tinkerbeel het kasteel uitvliegen. Fantastisch om te zien.

Op weg naar de uitgang nog even snel wat souvenirs gekocht voor Nynke en Elke. Altijd leuk die kleine meiden spullen, moest me echt inhouden. Ook nog snel wat gekocht voor Milton, het zoontje van Ton. Die is verslaafd aan Cars dus ook daar wat van gekocht.

En toen terug naar het hotel, Disneyworld zit er voor ons op. We hebben er ontzettend van genoten alhoewel we nu echt bekaf zijn en eigenlijk toe aan de volgende vakantie. Aan de warmte zijn we nu weer gewend en morgen rijden we weer 4 uurtjes terug naar Miami en dan weer met het vliegtuig terug naar huis.

• 13 Augustus 2010 - 18:11

Ellen:

Leuk dat je er iedere keer foto's bij plaatst. Hierdoor komt het verhaal nog beter over...Was weer heel leuk om te lezen...
    groetjes van ons...

• 15 Augustus 2010 - 09:06

Nynke:

leuk hoor dat wil ik ook wel hihi en met die souvenirs zat je helemaal goed !! dikke kus van ons

• 16 Augustus 2010 - 18:20

Carina:

wat ontzettend leuk allemaal!
    ik zou best wel zo diep willen zinken om naar een eend te mogen zwaaien, ha ha ha!! groetjes