Een dagje Everglades en South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu Een dagje Everglades en South Beach - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Een dagje Everglades en South Beach

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 Juli 2010 | Verenigde Staten, Miami

Vanochtend maar iets vroeger opgestaan om naar de Everglades te rijden.

Het Everglades National Park in Florida is het grootste subtropische natuurreservaat in de Verenigde Staten. Bedreigde diersoorten en de Amerikaanse krokodil kun je hier in hun natuurlijke leefomgeving bewonderen. Het park is 6106 km² groot en ligt in het zuidwesten van Florida.

Net naast het park heb je de Alligator farm. Hier leven inmiddels zo'n 2000 alligators en krokodillen (ja, er zit hier verschil in!!) waarvan ongeveer 600 in het meer wonen. Dit noemen ze de breeding ponds. Voor iedere 2 vrouwtjes woont er 1 man zodat ze zeker weten dat een vrouwtje bevrucht wordt. Ieder vrouwtje legt ongeveer 45 eieren die door het personeel worden weg gehaald en met een beetje hulp worden uitgebroed. Nooit geweten dat het geslacht van de alligator bepaald wordt door de omgevingstemperatuur.

We waren mooi op tijd om gelijk mee te maken hoe deze beesten gevoerd worden. Natuurlijk werd dit 1 grote show want ze krijgen maar 1 keer per maand 100kilo aan eten tegelijkertijd. Maar een paar ratjes is wel leuk voor het publiek. Waar er aan toegevoegd werd dat dit eten op het park aan de toeristen verkocht werden, alleen noemen ze het dan hotdogs!!

Daarna met de Airboat mee, iedereen kent deze boten wel van Miami Vice als er weer eens een drugs smokkelaar het moeras was ingevlucht. Deze boten maken een gigantisch kabaal maar gelukkig kregen we oordoppen op. Ook werd er geadviseerd om niks op de bodem te laten staan want we zouden gegarandeerd nat worden en de vloer dus ook. Voor ons zat er een meisje en..... ja hoor haar tas netjes op de grond weg gezet. Totdat we op een gegeven moment ontzettend hard een rondje gingen draaien (dat werd nog 3 keer herhaald) dus de bodem zeik en zeik nat. Na afloop haalde het meisje heel beteuterd haar tas van de grond die ook zeiknat was. Tja, die koptelefoon moet je ook niet gelijk opzetten!!!

Hierna door naar de Alligatorshow. Er werd even zo'n joekel het water uitgesleept en de trainer ging er gewoon bovenop zitten. Je moet maar durven. Mevrouw had er niet zoveel zin in, dus die probeerde iedere keer terug te krabbelen naar het water. Lukte dus niet.

Na afloop hebben we alledrie nog een baby alligator (een echte) vast gehouden. Eigenlijk was het best zielig, zo'n beest zit in een regenton met een stuk plakband om zijn bek zodat hij niet kan bijten. Maar we deden er zelf ook aan mee.

Op weg naar huis zijn we nog door het Art Deco gebied gereden in Miami South Beach. Een beetje Monaco achtig iets. Wel heel mooi en ontzettend jetsetterig. De dagelijkse tijdverdrijf bestaat uit met een zo mooi mogelijke sportwagen, zonnebril en zo patserig mogelijk over de boulevard heen en weer te gaan rijden. Uiteindelijk krijg je dan een file en dat maakt het alleen maar mooier want dan kunnen de mensen (lees, de vrouwtjes) je veel beter zien!!!

Ook zijn we hier nog even over de Lincoln Avenue gelopen. Zeg maar de Amerikaanse PC Hooftstraat. Zien en gezien worden met Armani, Gucci en Louis Vutton.

Daarna weer terug naar het hotel en weer lekker slapen. Vera heeft er al de balen van want zij heeft maar een opklapbed en die ligt lang niet zo lekker als die van ons!!!

• 29 Juli 2010 - 05:37

Luud En José:

Ik zal het maar eerlijk zeggen; ik ben groen van jaloezie!

• 29 Juli 2010 - 13:27

Gerda:

Vera, moest jij niet heeeeeel hard gillen toen je die krokodil moest vasthouden van je moeder.....ik kan me herinneren dat jij een keer een kakkerlak tegen kwam en toen he..........nou ja, laat maar

• 29 Juli 2010 - 14:11

Monique:

wauw, ziet er allemaal goed uit! wij tellen ook af voor de States, kan niet wachten

• 31 Juli 2010 - 08:49

Ans Kaspers:

hallo,ik schrijf maar op een reisverslag maar wat een belevenis deze vakantie .kijk met plezier en hoop zelf ook nog eens zo,n reis te maken.er woont zelfs nog een nicht van mijn in florida dus wie weet kom ik er nog eens .ik wens jullie nog veel plezier.grt ans