Dushi Korsau - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu Dushi Korsau - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Dushi Korsau

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

14 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Vrijdag 10 december begon voor Vera al de kerstvakantie en aangezien Curacao bij ons hoog op het verlanglijstje stond om naar toe gaan besloten we lekker een weekendje te gaan. Gerda en Charles hadden hetzelfde idee dus wederom lekker met zijn viertjes gegaan. Maarten besloot zijn vakantie nuttig te besteden door lekker op de hondjes te passen dus ook dat was geregeld.

Vrijdagmiddag vertrokken in afwachting wat we zouden aantreffen. Want dit keer hadden we geen wateroverlast op Sint Maarten zoals de vorige keer maar wateroverlast op Curacao want daar regende het al een paar maanden.

Toen we aankwamen op Hato stond er een vriendelijke dame op ons te wachten met onze huurauto. Denk aan de Tokkies en je hebt het autoverhuurbedrijf op je netvlies. En das niet overdreven. Maar de auto reed lekker en daar gaat het om. Op naar ons verblijf landhuis Daniel. Toen we daar aankwamen was het inderdaad een natte boel. Helaas bleef het daar niet bij. Toen ze ons de kamers lieten zien deden we letterlijk een stap achteruit van de stank. Zo ontzettend muf!!! Bij Gerda liep er ook nog eens een schorpioen op de kamer en bij ons een zooi met termieten. Bedden ontzettend smerig dus nee dank je wel. In het landhuis zelf waren er ook nog kamers vrij (er bleek er maar 1 bezet te zijn,naderhand snapten we waarom) dus met goede hoop daar de kamers bekeken. Om een lang verhaal kort te maken, we stonden binnen 5 minuten bij de eigenaar die heel laconiek reageerde dat als we een Hilton hotel wilden we dan maar moesten gaan. Dat hebben we gelijk gedaan en zijn we terug gereden naar het vliegveld. Daar even snel een motel geboekt want het was al laat en we hadden honger.

De volgende dag zijn de dames losgegaan bij de DA drogist en was Char zo charmant om een hotel te gaan zoeken. Met goed resultaat. Een heerlijk hotel die heeerlijk fris rook en schoon was.Daarna even lekker de stad in geweest en echt helemaal los gegaan bij de Albert Heijn. Goh, wat kan je die missen na 18 maanden. Echt vreselijk veel lekkere dingen gekocht die wij hier niet hebben. Zat zelfs te twijfelen aan vers gesneden hutspot groenten. Toch maar niet gedaan. Wel rose bier ingeslagen, die mis ik het meest.
's Avonds lekker een terrasje gepikt en dan lekker slapen.

Zondags hebben we rondje eiland gedaan. Nou, die duurt een stuk langer als hier. Maar we hadden een goede gids bij ons die ons alle mooie plekjes heeft laten zien. Daarna even uitrusten op het strand van Grote Knip en gaan eten bij het beroemde restaurant van Jantie. Die heeft geen menukaart maar komt het persoonlijk vertellen aan je tafeltje.

;s Maandags lekker gaan winkelen in Willemstad. We hadden gehoopt eens een keer leuke kleren te kunnen shoppen maar ook daar was het net Backstreet in Sint Maarten. Maar was wel heel gezellig.

Als klapper van het weekend hebben we nu echt groot ingeslagen bij de Appie (20 blikjes bier, foei). Toen we dinsdag gingen inchecken had ik 10 kilo meer bij, gek he.

Al met al kunnen we weer een eiland van ons lijstje schrappen. Het was wederom super gezellig alhoewel Maarten blij was dat we terug waren. Die zag er ook erg moe uit moet ik zeggen.

• 09 Februari 2011 - 09:52

Ans Kaspers:

hallo
    zo dat was even schrikken van zo,n viese kamer.
    je had een nicht van je vader kunnen vragen voor een logeer plaats
    maar waar woont weet ik ook niet percies.
    gelukkig is het een leuke vakantie geworden.
    hoelang nog op sint maarten.

grtoetjes ans

• 09 Februari 2011 - 20:21

Luud En José:

Spannend verhaal hoor!
    Maar jullie worden niet zo gauw zenuwachtig hè?
    Heej Vera, in hoeveel landen van de wereld heb je nou al ijs gegeten?
    Je mag jezelf intussen wel deskundige noemen op dat gebied!