Duikbrevet gehaald!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu Duikbrevet gehaald!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Duikbrevet gehaald!!

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Gerda en ik waren al een aantal weken bezig met onze duikcursus. Want ja, laten we eerlijk zijn. Parelwitte stranden en helderblauw water met daaronder de mooiste lokaties, dan moet je toch wel een keer (liefst meer) gedoken hebben. Dus fanatiek als we zijn, wij aan de slag met een volledige cursus.

Dus boek mee naar huis, goed de theorie leren en na een aantal weken heb je in ieder geval het theorie examen gehaald. Tussendoor nog regelmatig oefenen in het zwembad en natuurlijk op zee!

Vandaag was onze examen en eigenlijk gingen we voor Padi Open water maar doordat ik problemen bleef houden met mijn masker (je moet hem namelijk onder water op en af kunnen zetten en tegelijk het water eruit laten lopen) zijn we gestopt bij Scuba Diver, weliswaar gediplomeerd. Dit houd wel in dat we niet mogen duiken zonder instructeur. Nou zijn Gerda en ik niet van zulke helden dus samen duiken met een aantrekkelijke duikinstructeur heeft toch meer onze voorkeur.

Vandaag hadden we het geluk dat er een Zuid-Afrikaan meedook die een onder water camera bij zich had en zo lief was om ook van ons foto's te maken. Nou, deze beelden willen we jullie niet onthouden haha. Heel charmant hoor zo'n duikpak!!

We hebben nu heel enthousiast het plan opgevat om de laatste 6 maanden dat we hier zijn vaker te gaan duiken. Wie weet krijgen we dat stomme masker wel op en af en kunnen we alsnog het certificaat Padi Open Water krijgen.

• 25 Januari 2011 - 15:43

Wat stoer! Gefeliciteerd!

• 25 Januari 2011 - 15:51

Peter Ellen & Kevin:

Hey,
    Gefeliciteerd met je duikbrevet!!! Super om de foto's erbij te zien....
    Terwijl jullie daar lekker in water dobberen zitten wij hier met de verwarming aan hahaha..
    Groetjes van ons drietjes

• 25 Januari 2011 - 15:59

Angela:

Jaloers......!!!!! Ik ben aan het aftellen: ticket geboekt, 10 juni naar Curacao, rond de 20e naar SXM, dus zet de rose maar vast koud en de duikflessen klaar, dan komt het wat mij betreft helemaal goed!

• 26 Januari 2011 - 16:32

Luud En José:

Nou inderdaad heel charmant zo'n duikpak!
    Proficiat met jullie brevet, dat volgende brevet komt gewoon volgende keer, zeker weten, gewoon even ervaring opdoen.
    We hebben bewondering voor jullie!
    Weer iets wat je nooit gedaan zou hebben als je niet naar Sint Maarten was gegaan, toch? Hartstikke leuk.
    Het lijkt me schitterend om te duiken in zo'n mooie onderwater-natuur. En dan bedoel ik niet al die mooie mannen maar al die mooie vissen/koraal?

• 21 Maart 2011 - 00:20

Valesca:

nog gefeliciteerd met je duik brevet!