Eind in zicht maar toch nog even niet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu Eind in zicht maar toch nog even niet - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Eind in zicht maar toch nog even niet

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

01 December 2010 | Nederland, Amsterdam

Al vanaf eind augustus waren er gesprekken gaande over het feit of we langer mochten blijven of niet. We werden van afdeling naar afdeling gestuurd, verschillende ministeries waren er mee bezig maar het definitieve antwoord bleef uit. je zou bijna denken dat we gewoon in Nederland zaten, daar kunnen ze je ook heel goed van het kastje naar de bekende muur sturen.

Maar de tijd begon de dringen want 2 collegas zouden eind december al naar huis gaan. En je hele huishouden weer overbrengen heeft wat meer voeten in aarde als simpelweg op een vliegtuig stappen. maar iedere keer kregen we wederom te horen dat het volgende week toch echt in orde zou komen. En toen waren we weer 2 maanden verder.....

Maar afgelopen vrijdag 26 november werden we bij onze chef op kantoor geroepen. Het geld was gevonden en de toestemming was binnen dus we kunnen blijven. Dachten we.

Maar ook om te kunnen blijven moet er weer van alles geregeld worden. Er moet een ander huis gezocht worden, school in Nederland moet afgemeld worden en de lokale school moet verlengd worden. Maar we mochten geen contact opnemen met Nederland om dit te regelen. Nog even een weekje wachten. Zucht. In ieder geval al een halve toestemming binnen dus het zag er wel naar uit dat het goed zou komen.

Een paar dagen later kregen we via via te horen dat ook de toestemming vanuit Nederland nu officieel was. Alleen nog even een weekje wachten om alles te formaliseren en te regelen. Ach, als je al 4 maanden wacht kan die week er ook nog wel bij.

De verhuizing hadden wij op verzoek van de lokale autoriteiten al afgeblazen omdat alles geregeld was. Totdat wij telefoon kregen van het lokale verhuisbedrijf. Wat blijkt, hun wisten wel dat wij niet verhuisd hoefde te worden maar een andere afdeling in Nederland wist van geen toestemming af en die vroeg nadrukkelijk om de verhuizing in gang te zetten omdat het contract binnen 3 weken zou aflopen.

Oftewel, lokaal alles geregeld maar de ene afdeling in Nederland wist van niks en de andere afdeling had wel toestemming gegeven. Snappen jullie het nog??? Dus wederom een hoop heen en weer gebel maar......

WE BLIJVEN!!!!!!!

We hebben nu officieel een verlenging gekregen van 6 maanden en in ons geval houdt dat in dat we pas eind juli 2011 naar huis toe komen. Vera gaat hier haar schooljaar afmaken en das ook wel fijn. Voor de meeste mensen in Nederland geen verassing, ik geloof dat ik de eerste week van ons verblijf al had aangegeven dat ik hier zo lang mogelijk wilde blijven. Maar ik realiseer me ook dat er mensen zijn die graag hadden gewild dat we naar huis zouden komen. Ach, 1,5 jaar is voorbij gevlogen dus die 6 maanden vliegen ook weer voorbij.

Dit houdt wel in dat we eind van de maand afscheid moeten gaan nemen van Maarten. Die heeft ervoor gekozen om terug te gaan naar Nederland. Ook de komende maanden zullen er enkele vrienden weer terug keren. Ach, thats island life. They come and they go.....

Een ander voordeel is dat er weer geboekt kan worden voor korte of lange logeerpartijtjes.

• 08 Januari 2011 - 08:57

Peter Ellen & Kevin:

He dat is ff goed nieuws...Fijn dat jullie nog lekker tot juli daar op dat heerlijke eiland kunnen blijven...Je ouders hadden zeker liever gezien dat jullie eerder terug zouden komen? Fijn dat Vera nu gewoon haar school daar kan afmaken.
    Nou Toedeloetjes maar weer en tot mailzzzzzzzzzzzz

• 08 Januari 2011 - 17:34

Hester:

Helemaal super voor jullie! Je moet nog wel even wat foto's van jullie nieuwe kasteel op de site zetten hoor! Maar een UNO revanche met Maarten wordt dus niks...

• 10 Januari 2011 - 17:03

Monique:

Jaaaaahaaaaa, dat was een zware bevalling! Maar je hebt een prachtige stek gevonden om het laatste half jaar te zitten, nice view!

• 11 Januari 2011 - 16:02

Deveny Otto:

Nou,, waarom ik kan jullie niet langer missen hoor