Tropical storm Otto en Barbados - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu Tropical storm Otto en Barbados - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Tropical storm Otto en Barbados

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

06 Oktober 2010 | Nederland, Amsterdam

Zaterdag 2 oktober kregen we visite van Ruud en Sonja. Zij zouden 4 dagen bij ons komen logeren. Het zijn kenissen van Ronald en Dalva maar omdat ze met nog een echtpaar waren werden hun bij ons ondergebracht. Gelukkig hadden ze Curacao en Bonaire er al op zitten want de dag erna kwam tropical storm Otto in ontwikkeling. Hij zat maar 384 mijl bij ons vandaan maar zondags begon het te regen tot donderdag 7 oktober toe. Dus ja hoor, eiland Sint Maarten stond geheel blank. Ik heb nog nooit zoveel regen uit de lucht zien vallen laat staan het gevoel te hebben dat het mogelijk is om met je auto door een zee heen te kunnen rijden. Zelfs golfslagen op de weg, pffff. Normaal gesproken niet zo heel erg want dan blijf je gewoon thuis (als je tenminste niet hoeft te werken), zelfs Vera belde dinsdags op van school dat de scholen dichtgingen en dat haar herfstvakantie een dag eerder zou beginnen. Ach, wind kunnen we hier niet hebben maar regen dus ook niet.
De Pondfill in Philipsburg stroomde over wat weer als voordeel had dat je in de file kon vissen vanuit je portierraampje. Heeft toch ook wat?

Woensdag 5 oktober was het hoogtepunt van deze regenval, uitgerekend op de dag dat we met Charles en Gerda naar Barbados zouden vliegen. Na 4 dagen zonder zon kregen we al afkickverschijnselen. Gerda en Charles zouden Vera thuis op halen omdat ik nog moest werken. Halverwege de rit belde Gerda al met de opmerking dat ze nog op de Bushroad zaten waar het water in golven op hun afkwamen. Het zou dus de vraag zijn of ze het vliegveld op tijd zouden halen. Uiteindelijk waren ze op tijd en toen bleek ook nog dat ons vliegtuig zou vertrekken dus konden we alsnog de zon gaan opzoeken!!

Later hoorde ik dat op die dag het vliegveld eerder dicht ging en het personeel werd eerder naar huis gestuurd omdat er toch wel problemen waren om thuis te komen en hier en daar huizen onder water stonden.

Ach, alleen maar zon is toch ook niet alles? In Nederland hebben ze sneeuw, hagel, ijzel, regen, storm en vallende blaadjes waardoor de treinen niet meer rijden en wij hebben al een orkaan gehad en nu overvloedig regenval.

• 09 November 2010 - 05:54

Luud En José:

Heej, dat is een verrassing!
    Eindelijk weer een reisverhaal!
    We hebben jullie gemist!
    Volgens mij hebben jullie momenteel hele dierbare visite uit Nederland; veel plezier jullie met z'n allen!
    Over de regen Linda; je moet maar zo denken; je moet straks op verjaardagen toch ook sterke verhalen te vertellen hebben hè?
    Ik hoop dat jullie het leuk hebben gehad op Barbados!

• 09 November 2010 - 08:32

Ruud En Jose:

Hoi Linda en Vera,
    Jeetje jullie maken veel mee daar.Wat een natuurlijke rampen daar zeg in zo'n mooi gebied. Hebben jullie het nog naar jullie zin daar? Blijven jullie daar ook? Ik ben Renze tegen gekomen en hoorde de situatie aan wat we niet hadden verwacht natuurlijk. Wij gingen er vanuit die zitten daar heerlijk met z'n drietjes en met de hondjes te genieten. Groetjes van ons uit Sint Maartensdijk

• 10 November 2010 - 13:09

Deveny Otto:

Leuk otto, ja sorry dat ik alles heb verwoest maar ik moest gewoon ff langskomen haha..

• 11 November 2010 - 17:04

Ellen:

Jullie maken daar inderdaad aardig wat mee zeg..Maar het moet ook niet saai worden he..Iedere dag zon is ook niet leuk toch? Of wel hahaha...
    Groetjes uit een regenachtig/stormachtig Helmond

• 12 November 2010 - 12:40

Ans Kaspers:

hallo
    zo dus jullie weten nu wat regen is .hier is het erg aan het waaien en ja je hebt gelijk de treinen zijn al weer aan het blad op de rails dus vertraging.gisteren was ik jarig en kreeg een kaart van je ouders en schreven dat ze jullie weer gingen bezoeken dus voor jullie allemaal de groeten uit zeist.