Heineken Regatta 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu Heineken Regatta 2011 - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Linda Ros - WaarBenJij.nu

Heineken Regatta 2011

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

07 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

De jaarlijkse Regatta staat weer voor de deur en we maken ons klaar voor file rijden, Gaastra kakkers en feesten!!!

Vorige week kreeg ik al 4 mensen te logeren. Zoon en schoondochter van Peter, de zus van zijn schoondochter en haar man. Oftewel, Maurice en Patricia en Marco en Claudia. De ouders van de meiden sliepen bij Peter en Ellen. Jacqueline had haar vader en zijn vriendin te logeren dus het moet ongetwijfeld een gezellige boel gaan worden.

Donderdagmiddag even snel kijken bij de brug waar alle boten om 17.30u de lagoon binnen zouden varen, klaar voor de start van morgen. En 's avonds gingen we los. Charles en Gerda gingen ook gezellig mee dus met een mannetje of 14 was het inderdaad stikgezellig. Op donderdagavond is het altijd in Port de Plaisance. Grote feesttent en veel heel veel gouden rakkers. Maar ja, wat je eruit zweet moet je ook weer aanvullen. Erg laat thuis en niet helemaal nuchter (ik zal daarom ook maar niet vertellen hoe ik thuis ben gekomen) rolde ik halverwege de nacht mijn bedje in voor een kort nachtrustje.

Op vrijdagochtend weer vroeg mijn bedje uit want we moesten om 08 uur bij een steiger staan om vanaf een Schooner de zeilrace van dichtbij mee te kunnen maken. Iedereen was op tijd behalve de organisatie omdat, jawel, de brug open stond en ik dus aan de verkeerde kant stond. Ik heb dit heel vaak aan moeten horen die dag. Onze ploeg was ruim vertegenwoordigd en alles was inclusief dus dorst hoeven we niet te lijden. Het werd een spectaculaire dag want onze motor stopte er mee en we lagen verkeerd in de wind en we raakten uit de koers recht op de kust waar de bodem erg ondiep was. Op dat moment voer er een bootje voorbij van de reddingsbrigade en we werden door onze kapitein verzocht heel hard te gaan zwaaien en te gaan roepen. Die gasten vonden dat blijkbaar erg leuk want er werd driftig terug gezwaaid. Gelukkig hadden we nog een kapitein aan boord van de Nederlandse Douane die kon vertellen dat er een marifoon aan boord was waar je ook door heen kon praten. Dus wederom hulp gevraagd en toen kwamen ze dus toch maar terug. Onze boot werd weer goed gelegd, de monteur kwam eraan met schone filters voor de motor dus we konden weer verder. Erg mooi om zo tussen de zeilschepen de race van dichtbij mee te kunnen maken.
's Avonds nog even naar de Boardwalk, we hadden dorst dus vandaar. Deze keer wel netjes naar huis gereden haha.

Zaterdag even rustig aan gedaan. Ik ging met de hele visite uit eten omdat die morgen helaas weer naar Nederland terugvliegen. Ik had afgesproken dat ik na het eten een lift zou krijgen om mee te gaan naar Marigot. Al mijn chauffeurs hadden gezegd dat ze me op kwamen halen, maar ja het waren locals dus uiteindelijk kwam er niemand. Ach, een avondje wat vroeger naar bed kan ook geen kwaad.

Zondag eerst de visite naar het vliegveld gebracht. Het was slecht weer en bij regen kan ik met mijn normale auto niet thuiskomen. Dus peter vond het wel verstandig om met maar 2 auto's naar het vliegveld te rijden. Ik praat dan over 10 man en 5 koffers en dat in 2 auto's. Maar wel gelukt.
Toen ik thuiskwam waren de voorbereidingen bij mij in de achtertuin (Kim Sha Beach) al in volle gang. En dan bof je wel hoor met zo'n uitzicht. Vanavond zou Brainpower optreden (Nederlander, wie kent hem niet), Orange grove en Wycliff Jean. Goeie line up dus en ik kon gewoon thuis rustig afwachten totdat het feest echt zou losbarsten. Ik zou thuis opgehaald worden door Char en Gerda die helaas vast kwamen te zitten in het verkeer. Die zijn dus zonder feestje terug naar huis gegaan. Ook andere vrienden kwamen niet meer opdagen dus gewoon lekker alleen gegaan en ik kwam bekenden genoeg tegen. De afstand bedroeg ongeveer 100 meter dus auto rijden hoefde niet. Heerlijk om je daar geen zorgen over hoeven te maken. Ik geloof dat het al aardig licht werd toen ik die berg bij mij op strompelde.

Gelukkig maandag vrij, even bijkomen van al dat gefeest en gez.....
Ben tenslotte al bijna 37 hahaha. En wie weet mag ik er volgend jaar weer bij zijn.

  • 05 Juni 2011 - 11:27

    Ans Kaspers:

    wat genieten jullie op dat eiland.
    word er ook nog wel gewerkt,
    hier is het gelukkig ook echt zomer genieten er van
    nog veel plezier en tot volgende bericht

    grt ans

  • 06 Juni 2011 - 14:19

    Luud En José:

    Heej Linda en Vera,
    die foto's spreken voor zich hoor, echt een mooi feest, dat is wel duidelijk!
    Wat zie je er leuk uit Linda! Mooie jurk!
    Zo te lezen ben je nog geen steek veranderd en ben je nog net zo'n feestbeest als vroeger, 36 jaar of niet. Houden zo!

  • 17 Juni 2011 - 17:47

    Hester:

    Ha, leuke avonturen weer! Maareh... Gaastra kakkers??? Boehoe, kom ik aanzetten met mijn Gaastra zomerjas en rugzak... en Freddy met zijn petjes! We hadden dus prima tussen de rest van het publiek gepast!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Actief sinds 17 Mei 2009
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 161036

Voorgaande reizen:

28 Juli 2009 - 31 Oktober 2011

werken en genieten

06 Juli 2010 - 13 Juli 2010

Miami en Florida

18 Juni 2010 - 06 Juli 2010

Brazillie

Landen bezocht: